به گزارش دیار عالمان، شامگاه یکشنبه محمد جواد فرضعلی مدیرعامل تاکسیرانی شهرستان گلپایگان در جلسه هم اندیشی تاکسی داران با شورای شهر گلپایگان در تشریح مشکلات و مطالبات این صنف گفت: سال گذشته وزارت کشور برای کمک به ساخت سازمان تاکسی رانی شهرستان اعتبار مالی 43 میلیون تومانی برای شهرداری گلپایگان درنظر گرفته شده که با وجود پیگیریهای متعدد به اتحادیه پرداخت نشده است.
محمد جواد فرضعلی ضمن انتقاد از افزایش روزانه صدور پروانه کسب آژانس توسط اداره صنعت، معدن و نجارت و نظارت پایین بر آنها، خواستار کاهش واحد های مینی بوس شهری نیز شد.
وی نداشتن ایستگاه تاکسی در سطح شهرستان را مشکل دیگر بیان و عنوان کرد: رانندگان تاکسی سفیران فرهنگی شهر هستند و باید به شان و جایگاه اجتماعی آنها توجه شود.
مسئول اتحادیه تاکسی رانان معتبر نبودن پروانه کسب این صنف حداقل برای اخذ وام تعویض خودروی فرسوده، نداشتن بیمه تکمیلی و امنیت شغلی را از دیگر مشکلات این اتحادیه عنوان کرد.
فرضعلی خواستارشد: ساختمان آتش نشانی در خیابان امام حسین ع به پارکینگ دائمی تاکسی و مینی بوس شهری تبدیل شود.
وی ادامه داد: در شهرستان گلپایگان ۱۴۱ تاکسی گردشی، ۲۰تاکسی ویژه و۴۲ تاکسی بی سیم مشغول خدمات رسانی هستند.
این راننده تاکسی از اعلام آمادگی یکی از بیمه ها برای ارایه خدمات بیمه تکمیلی به این صنف خبر داد.
رییس شوای شهر گلپایگان در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: وزارت کشور سال 94، 102 میلیون و 500 هرار تومان برای حمل و نقل شهرستان به حساب شهرداری گلپایگان واریز کرد که 43 میلیون تومان آن برای سازمان تاکسی رانی شهرستان در نظر گرفته شده است.
مسعود اسکندری تبیین کرد: علت پرداخت نکردن این پول از طرف شهرداری، تعریف نشدن ردیف بودجه ای در شهرداری بوده است.
وی ادامه داد: شهردار گلپایگان پس از چند بار نامه نگاری با وزارت کشور، پیشنهاد تعریف این ردیف بودجه را به شورای شهر گلپایگان می دهد.
رییس شورای شهر تشریح کرد: شورای شهر این پیشنهاد را تصویب کرد و با گذراندن مراحل قانونی، شهرداری این پول را به سازمان تاکسی رانی برای تکمیل ساختمان اتحادیه پرداخت می کند.
اسکندری خاطر نشان کرد: ایجاد ایستگاه تاکسی و نصب تابلوهای آن با پیشنهاد شرکت حمل و نقل شهری به شورای ترافیک شهرستان است.
وی اضافه کرد: با تصویب این پیشنهاد، این خواست اتحادیه تاکسی رانان نیز محقق می شود.
با رشد میانگین قیمتهای یک زندگی و کوچک شدن سفره های مردم به خصوص در سالهای اخیر، برای داشتن اقتصادی مقاوم باید نگاه همه جانبه ای و آینده نگر به مسئله حمل و نقل شهرستان صورت گیرد و حقیقت قابل درک نشست امشب این است که مشکلات حمل و نقل یک شهرستان را نباید تنها از دید یک صنف نگریست.
در شهرستان نقاط حاشیه ای چون مسکن مهر وجود دارند که ساکنان آن از قشر ضعیف جامعه هستند و توانایی پرداخت هزینه بالای روزانه تاکسی و انتخابی جز مینی بوس های شهری ندارند.
وجود ایستگاه های تاکسی در شهرستان می تواند به منازعه ی همیشگی رانندگان تاکسی و مسافران خاتمه دهد و دغدغه این صنف در این خصوص ستودنی است.
رانندگان تاکسی به پاس خدماتی که در این شهر انجام می دهند باید مورد توجه قرار گیرند و مسئولان برای رفع مطالبات به حق آنها همچون سایر اقشار جامعه موطف به پیگیری هستند.
از طرفی درعلم ریاضی گرایشی به نام گراف وجود دارد که مورد توجه مهندسان شهری نیز هست، شاخه ای که فلسفه ی وجودی خود را مدیون راه و پل های میان چند نقطه از یک شهر است.
در گراف، نقشه حمل و نقل شهری را با کیفیت دانسته می شود که دارای گراف همبند جهت دار قوی و دو طرفه باشد یعنی هرکسی بتواند از هر نقطه شهر به نقطه دیگر برود و این امر برای کسانی که فاقد ماشین شخصی در شهرستان گلپایگان هستند امکان پذیر نیست که به معنای ضعف تعریف حمل و نقل عمومی در شهرستان است.
آنچه روشن است حل مشکلات عمومی حمل و نقل شهرستان نیازمند تلاش و همکاری همه مسوولان و رانندگان زحمت کش تاکسی، مینی بوس و مردم شهر است و امید است این نشست ها با دیدی همه جانبه وآینده نگر بتواند حمل ون قل عمومی را در این شهر تسهیل کند.
انتهای پیام/.