به گزارش گلپانا به نقل از مهر: حسن ماسوری اظهار داشت: قطار غزال به دلیل عدم سرویس دهی مناسب به مسافرین و گلایه های بسیاری که مسافران از این نوع قطار داشتند از خط ریلی اصفهان حذف می شود.
وی بیان داشت: در صورتی که پیمانکاران قطار غزال بتوانند نوع خدمات دهی خود را مطابق با رضایتمندی مشتریان قرار دهند، فرصتی دوباره به آنها داده می شود.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر سه قطار نور الرضا به ناوگان ریلی استان اصفهان اضافه شده است.
وی اعلام کرد: نوسازی ناوگان تمام قطارهای بندرعباس، مشهد، اصفهان و کاشان در دستور کار است و مقرر شده که از قطارهای نور الرضا استفاده کنیم.
ماسوری افزود: حداقل به ۵ قطار جدید برای اضافه شدن به خطوط ریلی استان اصفهان نیاز است تا بتوانیم جوابگوی تعداد مسافران استان اصفهان باشیم.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان اعلام کرد: روند حرکت ما به سمت توسعه شبکه ریلی در استان اصفهان است.
وی بازسازی ۸۰ و ۹۰ درصد خدمات ایستگاهی را یکی از برنامه های محوری امسال نام برد و اعلام کرد: ترمینال شماره یک کاشان شرایط چندان مناسبی ندارد و در برنامه های امسال ضمن اینکه بازسازی این ترمینال را در دستور کار داریم ، اعتبارات برای ترمینال شماره ۲ کاشان فراهم شده است.
ماسوری اعلام کرد: در کاشان به جای اعمال سیاست تخریب برای بازسازی ترمینال شماره یک، برنامه ای برای ساخت یک ترمینال جدید ایجاد شد.
وی اعلام کرد: یک قطار جدید نیز به ناوگان ریلی در کاشان اضافه شد.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان بیان داشت: در همین راستا توسعه ایستگاه راه آهن و نمازخانه در اصفهان و کاشان را در برنامه های کاری خود داریم.
وی با بیان اینکه ایجاد راه آهن اراک – گلپایگان در اولویت برنامه ها نیست و اولویت سوم کاری ما قرار دارد، گفت: اولویت نخست ایجاد خط ریلی در اصفهان و خوزستان است که از شهرکرد عبور می کند و اولویت دوم نیز خط ریلی از اصفهان به الیگودرز – ازنا است.