جام‌جهانی و کمپینی برای حمایت از تیم رقیب!

‎با نزدیک شدن رقابت های جام جهانی سیل عظیمی از تبلیغات سر تا سر جهان را در بر گرفته است که هدف آنها ‏استفاده‎ ‎از این فرصت برای ارایه بهتر محصوالت و خدمات شرکت ها و جلب مشتریان بیشتر است

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری گلپانا [1] شهرستان گلپایگان؛ بیستمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال در حالی تا کمتر از بیست روز دیگر در کشور برزیل آغاز می شود ‏که‎ ‎با نزدیک شدن این رقابت ها سیل عظیمی از تبلیغات سر تا سر جهان را در بر گرفته است که هدف آنها ‏استفاده‎ ‎از این فرصت برای ارایه بهتر محصوالت و خدمات شرکت ها و جلب مشتریان بیشتر است .

07970456+ [2]

با توجه به ‏زمان‎ ‎محدود باقیمانده تا این رقابت بزرگ و هیجان انگیزورزشی صاحبان برندهای بزرگ مصرفی به دنبال تولید‎ ‎تبلیغاتی خالقانه تر ، تاثیر گذارتر و ماندگارتر می باشند که صد البته درون مایه اغلب آنها استفاده از عناصر‎ ‎فوتبالی و به ویژه محبوبیت بازیکنان شناخته شده می باشد‎. ‎

فارغ از جوامع غربی که تبلیغات خود را با توجه به ویژگی های فرهنگی و اجتماعی خود تولید و عرضه می ‏نمایند‎ ‎سوال اینجاست که با توجه به حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این رقابت مهم ورزشی و ضرورت ‏حمایت از‎ ‎این تیم که با شعار “افتخار پارس” به دنبال کسب موفقیت در این عرصه دشوار بین المللی می باشد ‏عملکرد‎ ‎رسانه ملی در این زمینه چگونه بوده است‎. ‎

‎ ‎اخیرا رسانه ملی در آستانه ی ورود به مسابقات جام جهانی تبلیغی را پخش می کند که علاوه بر ترغیب مردم ‏به‎ ‎خرید کاالی مذکور، برای جذب مخاطبان بیشتر از تصاویر بازیکنانی استفاده می کند که رقیب میدانی و به ‏نوعی‎ ‎سخت ترین حریف تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت ها هستند و با تشویق مخاطب به جمع اوری تعداد‎ ‎مشخصی از تصاویر این بازیکنان معروف فوتبال ، به شرکت کنندگان در این مسابقه وعده می دهد که در صورت‎ ‎برنده شدن در قرعه کشی به آنها جوایز نفیسی اهدا خواهد گردید‎. ‎

سوالی که در ذهن مخاطب ایجاد می شود این است که آیا بهتر نبود به جای برجسته نمودن بازیکنان تیم ‏حریف‎ ‎که جزو مدعیان درجه یک قهرمانی در جام جهانی و دشوارترین حریف تیم ملی فوتبال کشورمان در ‏مرحله‎ ‎گروهی هستند بازیکنان تیم ملی کشورمان که سربازان میهن در عرصه بین المللی و پاسدار غرور ملی ‏میلیون ها‎ ‎ایرانی در سر تاسر جهان می باشند تبدیل به قهرمانان این تبلیغ می شدند تا علاوه بر ایجاد انگیزه در ‏بازیکنان،‎ ‎شرکت کنندگان در قرعه کشی سهمی هر چند کوچک در حمایت از سربازان خود ایفا می نمودند؟‎ ‎

چه کسی می تواند پاسخگوی این سوال باشد؟شرکت تبلیغ کننده که با کمی درایت و تامل بیشتر می ‏توانست‎ ‎ضمن تبلیغ محصول خود اهمیت حمایت از تیم کشورمان در این رویداد بزرگ بین المللی را به مخاطبان ‏خود یاد‎ ‎اور شود؟یا رسانه ملی که به رغم ادعای پر شمار خود در حمایت از تیم ملی با پخش دایم این تبلیغ در ‏عمل به‎ ‎حامی اول تیم رقیب تبدیل شده است؟‎ ‎

قضاوت را باید بر عهده مخاطبی قرار داد که قصد دارد فرآیند ارتباطی موثر را موزون با آهنگ عزم ملی در ذهن‎ ‎خود ثبت نماید‎. ‎

منبع:رجا